hiphop.gr
 

Υπάρχει ένας πυρήνας που θέλει να βλέπει το βινύλιο στην δισκοθήκη του

b_ – Τετ, 16 Οκτ 19, 15:03, 430 αναγνώσεις

Ο Dj Alx ή «ηχοκράτορας» στο Ogdoo.gr

Ένα από τα καλά που ούτε καν είχα φανταστεί όταν ξεκίναγα να ασχολούμαι με την μουσική και το ραδιόφωνο είναι ότι θα συναντούσα όλους όσους άκουγα στα εφηβικά μου χρονιά μέσα από βινύλια και cd's. Ένας από αυτούς είναι και ο Dj Alx ή "ηχοκράτορας".Είναι από τους ζωντανούς "θρύλους" της ελληνικής hip hop σκηνής, ιδρυτικό μέλος των T.X.C που έσκασαν στα μέσα της δεκαετίας του 90' να αλλάξουν με το σκληρό τους ήχο την μέχρι τότε ελληνική σκηνή και να τους ακολουθήσουν μετά και να "πατήσουν" πάνω τους οι επόμενες γενιές. Η συνάντηση μας πρώτα ως καλεσμένος στην εκπομπή και στη συνεχεία ένας καφές στο αττικό άλσος Κηφισίας όπου τον γνώρισα και καλύτερα, "γέννησε" μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που ακολουθεί:

Ποια η γνώμη σου για τα βινύλια, και πως αποφάσισες να επανεκδόσεις προηγούμενες δουλείες των ΖΝ και ΤΧC;
Κοίταξε, το βινύλιο ενώ έκανε μια μεγάλη βουτιά από τέλη του 90 μέχρι και το 2010, το έχουμε δει να επανέρχεται. Οι επανεκδόσεις που κάνω στα βινύλια είναι εορταστικές των 20 ετών, δηλαδή το "Η Πόλις Εάλω" επανεκδόθηκε είκοσι χρονιά μετά (1997-2017), από ΖΝ "ο Πρώτος Τόμος" πάλι στα 20 χρόνια και φέτος συμπληρώνονται 20 χρόνια και για την "Γεύση του Γένους". Εάν είχε γίνει στα δέκα χρονιά δηλαδή το 2007 δεν θα πήγαινε τόσο καλά το croudfunding και ενδεχομένως να μην είχε συνεχιστεί και να μην είχαν γίνει και τα υπόλοιπα.

Υπάρχει ανταπόκριση από τον κόσμο στις επανεκδόσεις;
Υπάρχει ένας πυρήνας που αγοράζει βινύλιο και θέλει να το βλέπει στην δισκοθήκη του και στη συλλογή του. Δεν είναι πάρα πολλοί, άλλα είναι αρκετοί ώστε ο κατάλογος της Ηχοκρατορίας να επανεκδοθεί σε βινυλιο. Τώρα από εκεί και πέρα υπάρχουν και πιο "ειδικά" και συλλεκτικά προϊόντα στο βινύλιο, δηλαδή εγώ στα δικά μου δίνω την επιλογή κασετίνας-box με instrumental βινυλιο μέσα, που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα κυκλοφορούσαν μόνα τους. Το βάζω στο εορταστικό πακέτο για τα 20 χρόνια σε περιορισμένα αριθμημένα τεμάχια, μόνο για εκείνους που θέλουν να το αποκτήσουν.

Τι άλλο ετοιμάζεις;
Σε όλο αυτό το digging για να βρω τα παλιά αρχεία για τις επανεκδόσεις, έπεσα πάνω σε παλιές ψηφιακές κασέτες (DAT) που είχαν κάποια δικά μου παλιά beat όπου τα περισσότερα δεν έχουν μπει σε κάποιον δίσκο. Είναι πάνω απο 20 μέχρι στιγμής. Τα 3-4 που θα ακούσεις θα καταλάβεις ποια είναι και που συμπεριληφθήκανε, τα υπόλοιπα beats απλά δεν έτυχε να μπουν σε κάποιον δισκο. Τα έφτιαξα το 1996-1997. Μιλάμε για 23 χρόνια πριν. Οπότε είναι καινούργιο υλικό για τους ακροατές, πολύ παλιό για έμενα, είχα όμως και εγώ τόσα χρόνια να το ακούσω.

Και είχες 23 χρονιά να τα ακούσεις;
Ναι, Έψαχνα να βρω τα master από τα "Πόλις Εάλω" και "Γεύση του Μένους". Βρίσκω κάτι κασσετάκια να γράφουν πάνω "DJ ALX / STATE OF THE BOOM" και φανταστηκα οτι δεν ήταν το υλικό που έψαχνα, αλλά τα κράτησα στην άκρη. Ήταν παλιά μου beats, αμιξάριστα. Ακούγεται ότι είναι demo beats και ξεχωρίζεις ότι είναι από την τότε εποχή.

Εσύ θυμώσουν ότι υπήρχαν ή τα είχες ξεχάσει τελείως;
Θυμόμουν ότι κάποια τα έγραφα σε ψηφιακή κασέτα αλλά δεν θυμόμουν ποιά και πόσα ήταν. Ουσιαστικά τα έγραφα από το sampler σε ψηφιακή κασέτα. Έτσι θα μπορούσα εύκολα να τα γράψω σε κανονική κασέτα, για να δώσω στον Αρτέμη, στον Ευθύμη και στον Τάκη να διαλέξουν ποια beat θέλουν για να τα δουλέψω και να μπούνε σε δίσκο. Δεν κρατούσα κάποιο αρχείο για έμενα για να τα ακούω. Όλο αυτό ήταν απλά το διαδικαστικό μέχρι να φτάσουν στα αυτιά των rappers. Στην κυκλοφορία που θα κάνω θα κρατήσω την χρονολογική σειρά εγγραφής τους στο DAT. Υπάρχουν και άλλα τόσα που δεν τα ηχογράφησα ποτε σε κασέτα και πρεπει να ψάξω να βρώ τις δισκέτες.

Πότε θα κυκλοφορήσει;
Ήλπιζα μέσα στο καλοκαίρι που μας πέρασε (2019). Ενώ έχω μαζέψει όλο το υλικό, έχω σκαλώσει στο artwork και στον τίτλο. Δεν θέλω να του δώσω έναν τίτλο εμπνευσμένο από το σήμερα γιατί το υλικό είναι παλιό. Θα πρέπει να του δώσω τίλτο που θα έδινα και τότε, και το artwork επίσης να θυμίζει κάτι από τότε. Μάλλον θα φωτογραφίσω τα κασσετακια και ό,τι γράφουν τα κασετακια να είναι και ο τίτλος του project, που το πιθανότερο αυτό είναι το σωστό, μάλλον αυτό θα κάνω, να το.. το βρήκα!! (γέλια και από τους δυο).

Πως βλέπεις την ελληνική hip hop σκηνή σήμερα;
Έχεο διανύσει μεγάλη απόσταση για να είναι σήμερα στη φάση που είναι και να βλέπουμε κομμάτια να κάνουν σε μερικές μέρες μερικά εκατομμύρια views. Υπαρχει τεράστια πληθώρα αλλα κανείς δεν ξέρει τι απ όλα θα αντέξει στον χρόνο. Τι θα επανεκδοθεί σε βινυλιο σε 20 χρόνια απο τώρα. Δεν θελω να το παίξω προφητης. Υπάρχει κινηση και πάνω και κάτω απο την επιφάνεια και αυτό ειναι καλό.

Έκτος από τη μουσική ασχολείσαι και με το μοντάζ και τη σκηνοθεσία...
Ναι, βασικά από την αρχή που ξεκίνησα να ασχολούμαι με την μουσική ασχολήθηκα και με το μοντάζ, κάνω δηλαδή επαγγελματικό μοντάζ από το 1994 απο ηλικία 19 ετών. Το 1997 σκηνοθετησα το πρώτο μου βιντεοκλίπ που ήταν το "Δεν είμαι ο έλληνας που έχεις συνηθίσει". Από τότε, εκτός απο το μοντάζ, ξεκίνησα να ασχολούμαι όλο και περισσότερο με την σκηνοθεσία για τις αναγκες των βίντεο της Ηχοκρατορίας. Εχω σκηνοθετήσει και αρκετά μουσικά βίντεο εκτός Ηχοκρατορίας όπως FF.C και Razastarr. Λιγο πιο μετά ασχολήθηκα με την γραφίστικη και την επεξεργασία εικόνας. Έχει πάντως μεγάλο ενδιαφέρον να ασχολείσαι με ήχο και εικόνα γιατί όταν οπτικοποιείς ένα δικο σου ηχητικό, έχεις άλλη δόνηση με τον ήχο. Άρα την εικόνα θα την μεταχειριστείς με άλλο τρόπο. Αν το κομμάτι έχει μια ιστορία να πει, σίγουρα εσύ θα μπορείς να την πεις καλύτερα από κάποιον άλλον.

Έχεις περάσει από την Fm records όπως επίσης έχεις και την δίκη σου δισκογραφική 33 1/3 Entertainment. Κατά πόσο πιστεύεις σήμερα ένας hip hop καλλιτέχνης χρειάζεται να είναι υπό τη σκέπη μιας δισκογραφικής εταιρείας;
Αυτό και χρειάζεται και δεν χρειάζεται. Όταν ξεκινούσα με τους TXC το μόνο που έκανα ως hip hop παράγωγος / rap καλλιτέχνης ήτανε να ηχογραφώ το υλικό, να κάνω παράγωγη, να μιξαρω και να δίνω το master στην FM Records. Ο υπόλοιπος μηχανισμός (η δισκογραφική εταιρεία) έβρισκε φωτογράφο, γραφίστα, είχε τρία άτομα, ένα για τύπο, ένα για τηλεόραση και ένα για ραδιόφωνο, υπήρχε η A&R (χαιρετισμούς στην Αρετή Μποταΐτη!) που ήταν ο κρίκος μας με την εταιρεία και όλα τα θέματα τα συζητούσουμε μαζί της και αυτή τα προωθούσε στον διευθύνων σύμβουλο της FM ή στα άτομα που έτρεχαν ραδιόφωνο, τηλεόραση και τύπο. Σήμερα μπορείς φυσικά να κάνεις εκπτώσεις στα άτομα που θα χρειαστείς για όλο αυτό άλλα δεν μπορείς να κάνεις εκπτώσεις στις απαιτήσεις αυτές αφού ένας δισκος πάντα επικοινωνείται με τον ίδιο τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι τις ειδικότητες αυτές πρέπει να τις καλύψεις εσύ ο ίδιος. Όμως άμα απορροφηθείς στο να παρέχεις στον εαυτό σου όλα αυτά θα χρειαστείς κάποιον άλλο μέσα στο studio για να κάνει μουσική (γέλια και από τους δυο). Εάν το κάνεις καλά προσφέρεσαι να κάνεις αυτό το τρέξιμο και για άλλους. Και ενώ δεν ψάχνεις για δισκογραφική εταιρεία, ψάχνεις για καλλιτέχνη!!!

Βεβαία, τώρα για να σοβαρευτούμε και λίγο , εάν έχεις ένα πάρα πολύ κάλο ηχογράφημα και έχεις την κάψα να το βγάλεις μόνος σου, μπορείς για παράδειγμα να βρεις ένα φίλο που να είναι κάλος στο να γράφει δελτία τύπου, να είναι κάλος στα social media και να μοιραστείτε τον φόρτο εργασίας. Οπότε ξαφνικά είσαι σε μια εταιρεία, στην δικιά σου που την τρέχει κάποιος που εσύ ελεγχεις. Αυτή είναι η περίπτωση που δεν θα χρειαστείς εταιρεία. Τώρα άμα ανεβάζεις μόνος σου βιογραφικό, δελτίο τύπου, το γράφεις greekglish ή το γραφεις στα ελληνικά, και είναι τα μισά ανορθόγραφα... ε, εκεί πήγαινε καλύτερα σε δισκογραφική ή σε φροντιστήριο (γέλια)... Μείνε καλύτερα στο studio γιατί στα υπόλοιπα το πιθανότερο είναι να τα κάνεις σκατά. Θα πρέπει ο καλλιτέχνης να καταλάβει ότι μπορεί να μην χρειάζεται εταιρεία αλλά χρειάζεται ένα κείμενο, να έχει μπάτζετ για ένα αξιοπρεπέστατο κλιπ και να είναι ο δίσκος του ανταγωνιστικός σε σχέση με άλλους.

Για την 33 1/3 ;
Είναι η περίπτωση που ξεκίνησα από καλλιτέχνης να φτιάξω την εταιρεία για έμενα και τώρα έγινα εγώ η εταιρεία και ψάχνω καλλιτέχνες (γέλια). Αρχικά την έφτιαξα και για τις δίκες μου ανάγκες. Όντας όμως καλλιτέχνης της Fm records, με συμβόλαιο σε ισχύ, δεν μπορούσα να κυκλοφορήσω κάτι δικό μου. Ξεκίνησα τότε με τον Εισβολέα. Αλλά 33 1/3 Entertainment ειναι η γενική ομπρέλα.

Και η Ηχοκρατορία;
Εάν ένας φίλος μου κάνει beat αυτού του είδους, θα μπει στην Ηχοκρατορια που είναι στην 33 1/3, εάν βρω μια jazz μπάντα που δεν είναι Ηχοκρατορια και θέλουμε να συνεργαστούμε θα πάει κατευθείαν 33 1/3 χωρίς να έχει τη στάμπα του ραπ. Όλοι οι δίσκοι, οι επανεκδόσεις είναι η 33 1/3 που τα κυκλοφορεί και ασχολούμαι εγώ με τα πάντα, κείμενα, γραφιστικά, social media marketing, διανομή.

Το 2011 είχες τυπώσει 300 βινύλια πριν αυτό γίνει «μόδα» στις μέρες μας, κάτι που κάνουν οι περισσότεροι σήμερα, τι σε είχε οδηγήσει σε μια τέτοια απόφαση;
To 2011 όντως είχαμε τυπώσει 300 μαύρα + 100 έγχρωμα από το "Escape Key LP", το οποίο αποτελείται από έμενα, τον Rainman και τον Lexx, αυτός ο δίσκος είχε επιρροές από το κλασσικό hip hop της δεκαετίας του 90' και από το κλασικό ροκ της δεκαετίας του 70', ειδικά ο Rainman είναι λάτρης αυτής της περιόδου μουσικά και λάτρης του βινυλίου. Πέρα από τάσεις και οτιδήποτε άλλο, είπαμε ότι αρμόζει στο υλικό να τυπωθεί βινύλιο είτε πουλήσει 50 κομμάτια είτε πουληθούν όλα. Εάν το είχαμε βγάλει τώρα θα είχαν φύγει 300 κομμάτια πολύ γρήγορα, τότε φεύγανε σιγά σιγά τα κομμάτια αλλά ξαφνικά πήρε μπροστά και έχουν μείνει πολύ λίγα και σύντομα εξαντλούνται.

Απαντήσεις

choco_fountou – Τετ, 16 Οκτ 19, 15:03

ASAKOURA – Τετ, 16 Οκτ 19, 15:31

ενδιαφερουσα συνεντευξη

ΧΤΥΠΑΜΕ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΜΑΣ ΣΤΑ ΣΙΔΕΡΑ,ΘΑ ΣΠΑΣΟΥΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΜΑΣ
ΜΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΣΠΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΙΔΕΡΑ


-martiou/voulgari crew...east den

Σελίδα: 1