hiphop.gr
 

Για αρχάριους beatmakers (11/6 τελευταία ανανέωση,προστέθηκαν youtube channels)

Sipno – Πεμ, 25 Οκτ 12, 14:31, 20793 αναγνώσεις – Τελευταία αλλαγή: Τετ, 12 Ιουν 13, 15:00 by Sipno, έχει αλλάξει 25 φορές

Γιά όσους ξεκινάνε τώρα καλό θα ήταν να γνωρίζουν κάποιος όρους γιατί αυτοί οι όροι θα γίνουν καθημερινότητα τους, ακόμα και αν δεν το καταλαβαίνουν,ειδικότερα αν αποφασίσουν να ασχοληθούν περισσότερο με το θέμα του beatmaking και ίσως γενικότερα της μουσικής.
Το θέμα θα ανανεώνεται από όποιον θέλει να προσθέσει κάτι.
Οι παρακάτω όροι είναι χρήσιμοι ανεξάρτητα με το ποιο πρόγραμμα δουλεύει ο καθένας σας.
Το κάθε πρόγραμμα έχει το δικό του τρόπο χρήσης και για να το μάθετε προτείνω να ανατρέξετε σε ανάλογες οδηγίες ή tutorials.
Παραθέτω και τις πηγές προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

Tι είναι μέτρο:
Μια μουσική σύνθεση χωρίζεται σε πολλά μικρά μέρη ίσης διάρκειας τα οποία ονομάζονται μέτρα. Τα μέτρα χωρίζονται μεταξύ τους με κάθετες γραμμές οι οποίες ονομάζονται διαστολές. Έτσι, μπορούμε να ορίσουμε ως μέτρο το περιεχόμενο μεταξύ δύο διαστολών.
Όταν τελειώνει το κομμάτι μας χρησιμοποιούμε διπλή διαστολή.


Πηγή

Τι είναι τέμπο:
Κάθε μουσικό έργο έχει μια καρδιά που χτυπάει, συνήθως με κανονικό τρόπο όπως τα δευτερόλεπτα ενός ρολογιού. Η ταχύτητα που χτυπάει η καρδιά, ονομάζεται τέμπο. Το τέμπο δεν ακούγεται. Βρίσκεται μέσα στον παλμό του κομματιού και κάθε καλός εκτελεστής μαθαίνει να το έχει συνεχώς μέσα του. Οι παλμοί ανά λεπτό ονομάζονται bpm (beats per minute)


Πηγή

Τι είναι τόνος:
Στη μουσική, ο όρος τόνος, προέρχεται από την θεωρία της χορδής, σύμφωνα με την οποία το μουσικό (τονικό όπως λέγεται) ύψος που παράγεται από χορδές κατασκευασμένες από το ίδιο υλικό, καθορίζεται από τρεις παράγοντες: α) το πάχος της κάθε χορδής, β) το μήκος της κάθε χορδής και γ) την τάση της κάθε χορδής. Η τάση της κάθε χορδής καθορίζεται από το πόση δύναμη έχει εφαρμοστεί κατά το χόρδισμά της (κούρδισμα) μέσω των κλειδιών (αρχαιοελληνικών κολάφων). Χορδές λοιπόν, κατασκευασμένες από το ίδιο υλικό, έχοντας το ίδιο μήκος και το ίδιο πάχος, παράγουν διαφορετικά μουσικά ύψη (μουσικές συχνότητες), ανάλογα με το πόσο τεντωμένες είναι. Τα διαφορετικά αυτά ύψη ονομάζονται στην μουσική ορολογία φθόγγοι ή τόνοι.

Αξίες των νοτών
http://www.musicheaven.gr/html/images/stories/2009/1237661411.jpg

Αξίες των παύσεων
http://drumengine.pblogs.gr/files/f/158098-notes_rests.jpg

Πηγή

Νότες στο πεντάγραμμο:
Πάνω στις γραμμές
είναι μι,σολ,σι,ρε,φα
http://www.musicheaven.gr/html/images/stories/810_9.gif

ενώ στα διαστήματα είναι
φα,λα,ντο,μι
http://www.musicheaven.gr/html/images/stories/810_10.gif

Κλειδιά
Τα κλειδιά μπαίνουν στην αρχή του πενταγράμμου και έχουν ως στο
σκοπο να δώσουν όνομα και ύψος στις νότες που θα γραψουμε.
Το πιο γνωστό είναι το κλειδί του Σολ:
http://farm6.staticflickr.com/5182/5552882747_1a3353afa1.jpg

Εξίσου γνωστό είναι και το κλειδί του Φα
που γράφεται στη τέταρτη γραμμή του πενταγράμμου:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d3/Bass_Clef.JPG/220px-Bass_Clef.JPG
Ισχυρό και ασθενές μέρος του μέτρου:
Στο μέτρο 4/4, ο πρώτος χτύπος είναι ο ισχυρό,
ο δεύτερος ασθενής, ο τρίτος σχετικά ισχυρό και
ο τέταρτος ασθενής.
Στο μέτρο 3/4 ο πρώτος χτύπος είναι ισχυρός
και οι άλλοι 2 είναι ασθενείς.


Τι είναι συγχορδία:
Συγχορδία ονομάζεται στη θεωρία της μουσικής το σύνολο τριών τουλάχιστον φθόγγων που ηχούν ταυτόχρονα
Πηγή

Τι είναι μίξη:
In audio recording, audio mixing is the process by which multiple recorded sounds are combined into one or more channels, most commonly 2-channel stereo. In the process, the source signals' level, frequency content, dynamics, and panoramic position are manipulated and effects such as reverb may be added. This practical, aesthetic, or otherwise creative treatment is done in order to produce a mix that is more appealing to listeners.

Πηγή

Τι είναι D.A.W.
A digital audio workstation (DAW) is an electronic system designed solely or primarily for recording, editing and playing back digital audio. DAWs were originally tape-less, microprocessor-based systems such as the Synclavier. Modern DAWs are software running on computers with audio interface hardware.[1]
Software DAW (Έφοσον οι περισσότεροι δουλεύουν με προγραμμάτα στην αρχή)
A computer-based DAW has four basic components: a computer, a sound converter (also called a sound card or audio interface), a digital audio editor software, and at least one input device for adding or modifying musical note data. This could be as simple as a mouse, and as sophisticated as a MIDI controller keyboard, or an automated fader board for mixing track volumes. The computer acts as a host for the sound card and software and provides processing power for audio editing. The sound card (if used) or external audio interface typically converts analog audio signals into digital form, and for playback converting digital to analog audio; it may also assist in further processing the audio. The software controls all related hardware components and provides a user interface to allow for recording, editing, and playback. Most computer-based DAWs have extensive MIDI recording, editing, and playback capabilities, and some even have minor video-related features.
Πηγή

D.A.W. που μπορείτε να επιλέξετε για να αρχίσετε να δουλεύετε θα βρείτε πλήρη λίστα εδώ

Τι είναι time stretching
Time stretching is the process of changing the speed or duration of an audio signal without affecting its pitch.

Τι είναι pitch scaling
Pitch scaling or pitch shifting is the opposite: the process of changing the pitch without affecting the speed. There are also more advanced methods used to change speed, pitch, or both at once, as a function of time.

Για τις 2 τεχνικές γενικότερα:
These processes are used, for instance, to match the pitches and tempos of two pre-recorded clips for mixing when the clips cannot be reperformed or resampled. (A drum track containing no pitched instruments could be moderately resampled for tempo without adverse effects, but a pitched track could not). They are also used to create effects such as increasing the range of an instrument (like pitch shifting a guitar down an octave).

Πηγή


Τι είναι pitch
Pitch is a perceptual property that allows the ordering of sounds on a frequency-related scale. Pitches are compared as "higher" and "lower" in the sense associated with musical melodies,which require "sound whose frequency is clear and stable enough to be heard as not noise". Pitch is a major auditory attribute of musical tones, along with duration, loudness, and timbre.

Pitch may be quantified as a frequency, but pitch is not a purely objective physical property; it is a subjective psychoacoustical attribute of sound. Historically, the study of pitch and pitch perception has been a central problem in psychoacoustics, and has been instrumental in forming and testing theories of sound representation, processing, and perception in the auditory system.

Πηγή

Για τους σαμπλεράδες beatmakers:
Κατα κανόνα όταν κόβετε ένα δείγμα,καλό θα είναι να γνωρίζετε εξ αρχής το bpm του κομματιού ώστε να το προσαρμόσετε αναλόγως στο bpm που θέλετε με τεχνικές που αναφέρονται παραπάνω (π.χ. timestreching,pitching). Για να βρείτε το bpm ενός κομμάτιου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είτε το Mixmeister BPM Analyzer που θα το βρείτε free στο ίντερνετ είτε κάτι ανάλογο που θα έχει το πρόγραμμα που χρησιμοποιείτε. Αν το bpm που έχει το κομμάτι σας βολεύει,πράγμα ελαφρώς σπάνιο,τότε συνήθως στήνεται drums. Η επιλογή των drums είναι μία υπόθεση κυρίως υποκειμενική καθώς ο καθένας έχει δικά του γούστα. Αν το δείγμα σας έχει drums για αρχή ίσως δυσκολευτείτε αλλά το να γράψετε έξτρα drums πάνω από αυτά που ήδη υπάρχουν,δεν προτείνεται. Βιβλιοθήκες με drums υπάρχουν στο ίντερνετ όσοι ψάξετε.
Το μπάσσο. Χαρακτηριστικό φαινόμενο με όσους ξεκινάνε είναι ότι οι περισσότεροι αμελούν τη δημιουργία του μπάσσου μέσα σε ένα κομμάτι. Ο λόγος συνήθως είναι οτι είτε δυσκολεύονται να βρούν τον τόνο είτε το δείγμα έχει ήδη μία μπασσογραμμή,την οποιά αφήνουν όπως είναι. Στη πρώτη περίπτωση, τον τόνο μπορείτε είτε να τον βρείτε με το αυτί,πράγμα δύσκολο για αρχάριο, είτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο πρόγραμμα όπου εισάγοντας το κομμάτι, αναγνωρίζει την τονικότητα και στη συνέχεια μπορείτε να δημιουργήσετε το μπάσσο με την σωστή τονικότητα. Ένα τέτοιο πρόγραμμα που υπάρχει σε demo version είναι το chord pickout. Για την δεύτερη περίπτωση μπορείτε να ενισχύσετε το μπάσσο σας με equalizing,η έννοια του Equalizing θα εξηγηθεί πλήρως, αργότερα.
Πέραν αυτών? Απο δω και πέρα ακολουθεί η φαντασία. Αν έχετε βρει τον τόνο ενός κομματιού μπορείτε να πειραματιστείτε με άλλα όργανα που μπορεί να σας προσφέρει το πρόγραμμα που χρησιμοποιείτε. Μπορείτε να ‘’παίξετε’’ με τα samples,να κόψετε περισσότερα είτε να ανακατάταξετε τα ήδη υπάρχοντα. Μη ξεχνάτε ότι τα προγράμματα αυτά προσφέρουν μία πληθώρα επιλογών που μπορείτε να τις εκμεταλλευτείτε για να πειραματιστείτε.
! Προσοχή: Ποτέ μην φορτώνεται κάτι πάρα πολύ. Αν ο ήχος σας ακούγεται μπουκώμενος προτιμότερο θα ήταν να αρχίσετε να λειτουργείτε λίγο αφαιρετικά.
Αυτές είναι οι βασικές κινήσεις που ακολουθούν όσοι samplάρουν. Μετά από αυτό το στάδιο ακολουθεί η μίξη και έπειτα το mastering. Θα ακολουθήσει και αντίστοιχο άρθρο για όσους ασχολούνται με σύνθεση.

Οι παραπάνω σημειώσεις είναι δικές μου και έχουν δημιουργηθεί από όσα πράγματα έχω μάθει ως τώρα. Ο καθένας μπορεί να διαφωνήσει με τα λεγόμενα μου είτε να μου πει να προσθέσω κάτι μέσα σε αυτο.

©Sipno

Για τους συνθέτες beatmakers:
Για όσους αποφασίσουν να ασχοληθούν με τη σύνθεση, ο δρόμος ίσως φάνταζει πιο δύσκολος αλλά και πιο στρώμενος,όσο αναφορά τα βήματα που θα ακολουθήσουν. Για όσους ξέρουν μουσική ο δρόμος θα είναι σαφώς πιο εύκολος. Για όσους ξεκινάνε τώρα τη πορεία τους καλό θα ήταν από την αρχή να μάθουν νότες κ.τ.λ. Για όσους ψαχτούν με νότες, το ίντερνετ έχει μερικά πράγματα αλλά θα είναι δύσκολο να τα συγκεντρώσετε και να τα μάθετε καταλλήλως,αλλά δεν είναι και ακατόρθωτο. Για όσους θέλουν να ασχοληθούν με νότες και να είναι μεθοδικοί,προτείνω να αγοράσουν το βίβλιο «Μουσική Θεωρία και Πρακτική» του Δημήτρη Πυργιώτη που κοστίζει κάπου στα 18 ευρώ.
Αν η φαντασία αποτελεί κατ’εμε ένα από τα τελευταία στάδια του sampling,για την σύνθεση ίσως είναι το πρώτο και μοναδικό. Δεν υπάρχει κάποια ειδική οδηγία για το πως θα ξεκινήσετε το beat σας,π.χ. κάντε πρώτα το μπάσσο,μετά drums,οχι σε καμία περίπτωση. Η πορεία κινήσεων που εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες σας κερδίζει. Για την σύνθεση ύπαρχει μόνο ένας τρόπος για να εξάγεται το αποτέλεσμα που θέλετε,ακούστε μουσική. Με το ακούστε μουσική εννοώ πως είτε μπορείτε να ακολουθήσετε τα χνάρια καποιου γνωστού beatmaker είτε να λειτουργήσετε ενώνοντας κομμάτια και να κάνετε ίσως κάτι πιο δικό σας.
Τα VSTi’s. Είναι τα ψηφιακά όργανα που σας δίνουν τα εκάστοτε DAW που χρησιμοποιείτε και αποτελούν βασικό συστατικό της σύνθεσης. Προτείνω να μη συμβιβαστείτε με τα VSTi’s που σας δίνει το κάθε πρόγραμμα αλλά να κατεβάσετε πολλά και να βρείτε αυτά με τον ήχο που επιθυμείτε και πιστεύετε πως είναι λιγότερο πλαστικός. Με την έννοια του πλαστικού ήχου εννοούμε τον ήχο που δεν εφάπτεται τόσο στη πραγματικότητα, π.χ. μία ηλεκτρική κιθάρα σε ένα DAW να μην έχει καμία σχέση με τον ήχο μίας πραγματικής ηλεκτρικής κιθάρας και σε περίπτωση που βρείτε ένα VSTi με καλύτερο ήχο,να χρησιμοποιείτε αυτό. Στα VSTi’s φροντίστε να πειραματίζεστε με τον ήχο καθώς τα περισσότερα δίνουν πληθώρα επιλογών και ρυθμίσεων ώστε να φέρετε τον ήχο του οργάνου στα μέτρα σας.
Στη συνέχεια ακολουθεί το στάδιο της μίξης και του mastering.
! Προσοχή Και για σας ισχύει το ίδιο όπως και με όσους κάνουν sampling. Μην μπουκώνετε τον ήχο σας. Η απλότητα πολλές φορές κερδίζει τα αυτιά των ακροατών.
Οι παραπάνω σημειώσεις είναι δικές μου και έχουν δημιουργηθεί από όσα πράγματα έχω μάθει ως τώρα. Ο καθένας μπορεί να διαφωνήσει με τα λεγόμενα μου είτε να μου πει να προσθέσω κάτι μέσα σε αυτο.
©Sipno

Για τα περί μίξης ανατρέξτε εδώ:
Πηγή



Το θέμα θα ανανεώνεται συνέχεια.

Πολλά πράγματα περι μίξης με πολυ καλη εξήγηση ,τόσο εισαγωγικά όσο και για πιο προχωρημένους
θα βρείτε εδώ: http://www.youtube.com/user/wickiemedia
,
http://www.youtube.com/user/PensadosPlace/videos
http://www.youtube.com/user/noisesculpture
http://www.youtube.com/user/jroye82
http://www.youtube.com/user/PensadosPlac
http://www.youtube.com/user/HomeStudioCorner
http://www.youtube.com/user/ThePureMixTutorials
http://www.youtube.com/user/airusersblog
http://www.youtube.com/user/DubSpot

http://audio.tutsplus.com/


Links για περαιτέρω ψάξιμο
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CF%85%CE%B8%CE%BC%CF%8C%CF%82
http://www.musictheory.gr/%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B1/



Τελη Ιουλιου με μεσα Αυγούστου θα ακολουθήσουν περισσότερα βασικα
αλλα και πραγματα περι μίξης που θα βασιζονται και στα καναλια που θα κατσω
να παρακολουθησω και εγω οταν θα εχω χρονο

ΣΕΛΙΔΑ:

Απαντήσεις – σελίδα 5 / 6

Sipno – Σαβ, 23 Μαρ 13, 20:05

kakesparees88Τετάρτη, 06 Μαρ. 2013, 16:05
ενα ευκολο προγραμμα για να φτιαξω μια παραγωγη?

hip hop e-jay

Κοκάκιας – Παρ, 5 Απρ 13, 03:08

Mr_Φoβaμαι – 1 hours, 49 mins ago


gamaw toso polu
pou aplws ton vgazw eksw
ton kounaw ligo
k sunexizw apla na gamaw

Οι πλέον ισχυροί και χλιδάτοι κοκάκηδες είναι τα πλατινένια ρουθούνια.

braille__pentagram – Τετ, 29 Μαϊ 13, 19:52

brainstretchin scenario

D-SOC – Πεμ, 30 Μαϊ 13, 03:04 – Τελευταία αλλαγή: Πεμ, 30 Μαϊ 13, 03:25 by D-SOC, έχει αλλάξει 7 φορές.

#1 Εγώ είπα να κάνω σύνθεση,αλλά μερικές φορές μου εμφανίζεται το εξής πρόβλημα:
Ας πουμε πως ξεκινάω με κάτι. Π.χ. drums.
Έτσι φτιάχνω ένα ρυθμό,το pattern που σκεφτομαι για το κομμάτι,με τις αλλαγές του ξέρω γω κτλπ,και είναι ενας ρυθμός που μου αρέσει.
Αφού έχω γράψει τα drums και έχω φτιάξει το ρυθμό,λέω να βάλω τη μελωδία.
Έτσι λοιπόν ξεκινάω να πατάω τις νότες σε random σειρά για να βρω μια ακολουθία,μια σειρά με την οποία θα παίζουν που να μου αρέσει. Ψάχνωντας βρίσκω μια ιδέα που λέω μέσα μου "γαμάτη!!! τη κρατάμε οπωσδήποτε!"
Και τη γράφω... Ακούγοντας την όμως μαζί με το ρυθμο που εγραψα νωριτερα,δε κολλαει!! Οι ηχοι δεν δενουν σωστα μεταξυ τους!!
Εχω 1 μελωδια που μου αρεσει και 1 ρυθμο,αλλα αν και τα 2 απο μονα τους τα βρισκω ωραια,οταν παιζουν και τα 2 το αποτελεσμα δεν ειναι το ιδανικο!!!
Ετσι εχω καποια projects στα οποια υπαρχουν ενα σωρο διαφορετικες ιδεες,οι οποιες ναι μεν εχουν πραματα που μου αρεσουν,αλλα δε κολλαν μεταξυ τους!


#2 Ένα αλλο θεμα που ανακαλυψα καθως αρχισα να κανω συνθεσεις,ειναι πως παρατηρησα,πως τα περισσοτερα hip hop beats τελικα ειναι φτωχα. Υπο την εννοια οτι λουπαρονται 4-6 νοτες και παιζουν ξανα και ξανα απ την αρχη του κομματιου ως το τελος,μονοτονα. Και το χειροτερο ειναι οταν σε ολο το track ακους σε καποια beats πως μουσικα δεν υπαρχει καν αλλαγη του ηχου μεταξη ρεφρεν και κουπλε!
Δεν ξερω. Σαν συνθετης αμα κανω κατι τετοιο και το να βαλω μια λουπα να παιζει απαραλαχτη απ την αρχη ως το τελος,βαριεμαι ετσι ακομα και τα ιδια μου τα beat.
Γι αυτο προσπαθω να κανω περισσοτερες αλλαγες

#3 Κάτι ακομα που μου φανηκε πολυ καλο και ενιωσα πως ανοιχτηκαν τα ματια μου και ξυπνησα,ηταν το οτι επαιξα με το tempo. επειδη εχω ραπαρει κιολας,και οτι εχω βγαλει ως τωρα ηταν σε beats αλλων,σε μερικα βρηκα τον εαυτο μου οτι ηταν αρκετα δυσκολο να τα ραπαρω στο μετρο οπως επρεπε.
Μου ηταν δυσκολο για καποια beats να γραψω στιχο που να μπορω να τον πω ανετα και ειτε θα χρειαζομουν λιγο παραπανω χρονο για να πω αυτο που ειχα γραψει και θα ετρεχα με τη γλωσσα μου να προλαβω το beat με τα πνευμονια μου να ποναν απο την ελλειψη οξυγωνου,η θα κοντευω να τελειωσω να λεω το στιχο και επιτηδες θα τραβαω φωνηεντα για να κανω τη φραση να κρατησει περισσοτερο μεχρι τελικα να τελειωσει το μετρο!
Εχωντας την ιδιοτητα ομως να καθορισω το tempo ενος κομματιου και να το αλλαξω χωρις να παραμορφωνεται ηχητικα ο ηχος,καταλαβα πως δεν ειμαι ενας τελειως αταλαντος,αλλα πως απλα δεν ειχα βρει το καταλληλο tempo για τη φωνη μου! Υπαρχει λοιπον ενα ιδανικο tempo πανω στο οποιο μπορω να ραπαρω τους στιχους μου χωρις να "τρεχω" οταν ραπαρω να προλαβω το beat,αλλα και χωρις να πρεπει να τραβαω τα φωνηεντα και να τα σερνω για να τελειωσω τη φραση πανω στο μετρο.
Ετσι λοιπον πιστευω πως οταν βγαλω κατι σε δικο μου beat και ραπαρω σε beat που εχω φτιαξει εγω,θα ακουγεται πιο ωραια. Οχι τοσο απο αποψη beat,αλλα η ερμηνεια μου σαν rapper. Γιατι αμα λες κατι φυσιολογικα,με τη φυσιολογικη ροη που σου βγαινει,χωρις να πιεζεις τον εαυτο σου να τα λεει πιο γρηγορα η πιο αργα,πιστευω θα ακουγεται και καλυτερα σαν συνολο.

Εγώ είμαι ο Αληθινός MC. Όχι κάποιος 'αληθινός' mc, ο Αληθινός MC.

Jesus_ – Πεμ, 30 Μαϊ 13, 08:57

Γιατί βγήκε από sticky;

Sipno – Πεμ, 30 Μαϊ 13, 09:04

Jesus_Πέμπτη, 30 Μαϊ. 2013, 08:57
Γιατί βγήκε από sticky;

Γιατι ο braile το έβαλε στα χρήσιμα topics

Jesus_ – Πεμ, 30 Μαϊ 13, 13:40

SipnoΠέμπτη, 30 Μαϊ. 2013, 09:04

Jesus_Πέμπτη, 30 Μαϊ. 2013, 08:57
Γιατί βγήκε από sticky;

Γιατι ο braile το έβαλε στα χρήσιμα topics

Βλέπω έβαλες και το wickiemedia.

Sipno – Πεμ, 30 Μαϊ 13, 13:41

Jesus_Πέμπτη, 30 Μαϊ. 2013, 13:40

SipnoΠέμπτη, 30 Μαϊ. 2013, 09:04

Jesus_Πέμπτη, 30 Μαϊ. 2013, 08:57
Γιατί βγήκε από sticky;

Γιατι ο braile το έβαλε στα χρήσιμα topics

Βλέπω έβαλες και το wickiemedia. :wink:

yeap
το καναλι γαμαει

Jesus_ – Πεμ, 30 Μαϊ 13, 13:43

SipnoΠέμπτη, 30 Μαϊ. 2013, 13:41

Jesus_Πέμπτη, 30 Μαϊ. 2013, 13:40

SipnoΠέμπτη, 30 Μαϊ. 2013, 09:04

Jesus_Πέμπτη, 30 Μαϊ. 2013, 08:57
Γιατί βγήκε από sticky;

Γιατι ο braile το έβαλε στα χρήσιμα topics

Βλέπω έβαλες και το wickiemedia. :wink:

yeap
το καναλι γαμαει

Άντε να σκάσει και την τρίτη σεζόν ο τύπος να δούμε τι καλούδια θα έχει.

Jesus_ – Τρι, 4 Ιουν 13, 13:02 – Τελευταία αλλαγή: Τρι, 4 Ιουν 13, 13:03 by Jesus_

Βρήκα ένα χρήσιμο αρκετά χρήσιμο κανάλι.

http://www.youtube.com/user/noisesculpture/videos?view=0&flow=grid

EDIT:
Και αυτό επίσης
http://www.youtube.com/user/PensadosPlace/videos

Sipno – Τρι, 11 Ιουν 13, 18:23

Big ups σε jesus

SomewhereElse – Τρι, 11 Ιουν 13, 19:09

Από τα καλύτερα θέματα! Άνετα θα πρέπει να γίνει sticky. Βασικά και ουσιώδη πράγματα, που πραγματικά τα ξεχνάμε...! Πολλά μπράβο σου.

Sipno – Τετ, 12 Ιουν 13, 15:08

SomewhereElseΤρίτη, 11 Ιουν. 2013, 19:09
Από τα καλύτερα θέματα! Άνετα θα πρέπει να γίνει sticky. Βασικά και ουσιώδη πράγματα, που πραγματικά τα ξεχνάμε...! Πολλά μπράβο σου. :thumbup:

To θέμα έχει μπει στο sticky χρησιμα και τα σχετικα
εδω http://www.hiphop.gr/forum_topic/598264

Jesus_ – Τετ, 12 Ιουν 13, 16:53

To πιο χρήσιμο και περιποιημένο θέμα στο forum. Έχει πέσει δουλειά πολύ στο θέμα και καλά θα κάνει ο υπεύθυνος αυτού του section να σταματήσει τις μαλακίες και να το βάλει ξανά sticky όπως του αρμόζει.

tsflm_td – Τετ, 12 Ιουν 13, 18:10

περα απο τις θεωρητικες γνωσεις, ειναι κ θεμα αισθητικης

ποιος θα φτιαξει καλυτερη παραγωγη; ενας 18ρης που ξερει πιανο κ αρχισε να ακουει hiphop περυσι
η ενας 28ρης που εκτος απο σαμπλερ δεν εχει αγγιξει τιποτα αλλο αλλα εχει ακουσει 1000+ δισκους


κ αυτο το λεω γιατι η ιδια η μεθοδολογια του χιπχοπ ειναι σαν κριτικη της υπαρχουσας αισθητικης και του οτι λογιζεται ως μουσικη. το ιδιο το χιπχοπ εχει να κανει με το να μετατρεπεις τους περιορισμους σου σε αισθητικη και τεχνη. πως να το πω: δεν εχω μουσικους η θεωρητικες γνωσεις; σαμπλαρω μουσικη αλλονων κ κανω κομματαρα, που ισως κ αυτος που εφτιαξε το αρχικο κομματι να μην κατανοει ακριβως γιατι εγω εκανα καλη μουσικη. για να το συνεχισω μεχρι τη 'λατρεια' των περιορισμων των παλιων σαμπλερ που αποτυπωνονται και στον ηχο κ στο στησιμο της παραγωγης, βλεπε χαμηλοτερα σαμπλρειτς, γκλιτσαρισματα, φλατερ κλπ..η τα 'αμετρα' ψηφιακα ντραμς που χοροπηδανε, κ τοσα αλλα πραγματα, που δεν μπορεις να τα μεταφρασεις σε παραγραφους στη θεωρια της μουσικης, ειναι μια καινουρια αισθητικη που την καταλαβαινεις κ τη διαμορφωνεις ακουγοντας κ φτιαχντοντας κ συμμετεχοντας στη φαση που λεγεται hiphop

ακομα κ παραγωγες με παραφωνο σε σχεση με τη λουπα μπασο μπορει να ειναι γαματες. κλασικο παραδειγμα που μουρχεται
http://www.youtube.com/watch?v=h2zgB93KANE

επισης πως εξηγεις στη θεωρια της μουσικης τα τσοπς, ποια θεωρουνται ευρηματικα κ ποια κλισεδιαρικα; το φλιπινγκ; κ ποσα αλλα


Sipno – Πεμ, 13 Ιουν 13, 10:33 – Τελευταία αλλαγή: Πεμ, 13 Ιουν 13, 10:35 by Sipno, έχει αλλάξει 2 φορές.

tsflm_tdΤετάρτη, 12 Ιουν. 2013, 18:10
περα απο τις θεωρητικες γνωσεις, ειναι κ θεμα αισθητικης

ποιος θα φτιαξει καλυτερη παραγωγη; ενας 18ρης που ξερει πιανο κ αρχισε να ακουει hiphop περυσι
η ενας 28ρης που εκτος απο σαμπλερ δεν εχει αγγιξει τιποτα αλλο αλλα εχει ακουσει 1000+ δισκους


κ αυτο το λεω γιατι η ιδια η μεθοδολογια του χιπχοπ ειναι σαν κριτικη της υπαρχουσας αισθητικης και του οτι λογιζεται ως μουσικη. το ιδιο το χιπχοπ εχει να κανει με το να μετατρεπεις τους περιορισμους σου σε αισθητικη και τεχνη. πως να το πω: δεν εχω μουσικους η θεωρητικες γνωσεις; σαμπλαρω μουσικη αλλονων κ κανω κομματαρα, που ισως κ αυτος που εφτιαξε το αρχικο κομματι να μην κατανοει ακριβως γιατι εγω εκανα καλη μουσικη. για να το συνεχισω μεχρι τη 'λατρεια' των περιορισμων των παλιων σαμπλερ που αποτυπωνονται και στον ηχο κ στο στησιμο της παραγωγης, βλεπε χαμηλοτερα σαμπλρειτς, γκλιτσαρισματα, φλατερ κλπ..η τα 'αμετρα' ψηφιακα ντραμς που χοροπηδανε, κ τοσα αλλα πραγματα, που δεν μπορεις να τα μεταφρασεις σε παραγραφους στη θεωρια της μουσικης, ειναι μια καινουρια αισθητικη που την καταλαβαινεις κ τη διαμορφωνεις ακουγοντας κ φτιαχντοντας κ συμμετεχοντας στη φαση που λεγεται hiphop

ακομα κ παραγωγες με παραφωνο σε σχεση με τη λουπα μπασο μπορει να ειναι γαματες. κλασικο παραδειγμα που μουρχεται
http://www.youtube.com/watch?v=h2zgB93KANE

επισης πως εξηγεις στη θεωρια της μουσικης τα τσοπς, ποια θεωρουνται ευρηματικα κ ποια κλισεδιαρικα; το φλιπινγκ; κ ποσα αλλα

δεν διαφωνώ αλλά η γνώση μουσικής θεωρίας κάθε άλλο παρά άχρηστη είναι. στα περισσότερα σημεία που λες περί sampling συμφωνώ,
παρόλα αυτα εγώ προσπαθώ να δώσω μερικές βασικές γνώσεις στον αναγνώστη και από κει και πέρα ο καθένας επιλεγεί το δρόμο και την μεθοδολογια του

Ασεε Τοχω Τοχω – Πεμ, 13 Ιουν 13, 22:47

Ωραίοι μάγκες

Αορατος – Παρ, 14 Ιουν 13, 07:11 – Τελευταία αλλαγή: Παρ, 14 Ιουν 13, 07:13 by Αορατος

D-SOCΠέμπτη, 30 Μαϊ. 2013, 03:04
#1 Εγώ είπα να κάνω σύνθεση,αλλά μερικές φορές μου εμφανίζεται το εξής πρόβλημα:
Ας πουμε πως ξεκινάω με κάτι. Π.χ. drums.
Έτσι φτιάχνω ένα ρυθμό,το pattern που σκεφτομαι για το κομμάτι,με τις αλλαγές του ξέρω γω κτλπ,και είναι ενας ρυθμός που μου αρέσει.
Αφού έχω γράψει τα drums και έχω φτιάξει το ρυθμό,λέω να βάλω τη μελωδία.
Έτσι λοιπόν ξεκινάω να πατάω τις νότες σε random σειρά για να βρω μια ακολουθία,μια σειρά με την οποία θα παίζουν που να μου αρέσει. Ψάχνωντας βρίσκω μια ιδέα που λέω μέσα μου "γαμάτη!!! τη κρατάμε οπωσδήποτε!"
Και τη γράφω... Ακούγοντας την όμως μαζί με το ρυθμο που εγραψα νωριτερα,δε κολλαει!! :( Οι ηχοι δεν δενουν σωστα μεταξυ τους!!
Εχω 1 μελωδια που μου αρεσει και 1 ρυθμο,αλλα αν και τα 2 απο μονα τους τα βρισκω ωραια,οταν παιζουν και τα 2 το αποτελεσμα δεν ειναι το ιδανικο!!!
Ετσι εχω καποια projects στα οποια υπαρχουν ενα σωρο διαφορετικες ιδεες,οι οποιες ναι μεν εχουν πραματα που μου αρεσουν,αλλα δε κολλαν μεταξυ τους! :?


#2 Ένα αλλο θεμα που ανακαλυψα καθως αρχισα να κανω συνθεσεις,ειναι πως παρατηρησα,πως τα περισσοτερα hip hop beats τελικα ειναι φτωχα. Υπο την εννοια οτι λουπαρονται 4-6 νοτες και παιζουν ξανα και ξανα απ την αρχη του κομματιου ως το τελος,μονοτονα. Και το χειροτερο ειναι οταν σε ολο το track ακους σε καποια beats πως μουσικα δεν υπαρχει καν αλλαγη του ηχου μεταξη ρεφρεν και κουπλε! :o
Δεν ξερω. Σαν συνθετης αμα κανω κατι τετοιο και το να βαλω μια λουπα να παιζει απαραλαχτη απ την αρχη ως το τελος,βαριεμαι ετσι ακομα και τα ιδια μου τα beat.
Γι αυτο προσπαθω να κανω περισσοτερες αλλαγες

#3 Κάτι ακομα που μου φανηκε πολυ καλο και ενιωσα πως ανοιχτηκαν τα ματια μου και ξυπνησα,ηταν το οτι επαιξα με το tempo. επειδη εχω ραπαρει κιολας,και οτι εχω βγαλει ως τωρα ηταν σε beats αλλων,σε μερικα βρηκα τον εαυτο μου οτι ηταν αρκετα δυσκολο να τα ραπαρω στο μετρο οπως επρεπε.
Μου ηταν δυσκολο για καποια beats να γραψω στιχο που να μπορω να τον πω ανετα και ειτε θα χρειαζομουν λιγο παραπανω χρονο για να πω αυτο που ειχα γραψει και θα ετρεχα με τη γλωσσα μου να προλαβω το beat με τα πνευμονια μου να ποναν απο την ελλειψη οξυγωνου,η θα κοντευω να τελειωσω να λεω το στιχο και επιτηδες θα τραβαω φωνηεντα για να κανω τη φραση να κρατησει περισσοτερο μεχρι τελικα να τελειωσει το μετρο! :?
Εχωντας την ιδιοτητα ομως να καθορισω το tempo ενος κομματιου και να το αλλαξω χωρις να παραμορφωνεται ηχητικα ο ηχος,καταλαβα πως δεν ειμαι ενας τελειως αταλαντος,αλλα πως απλα δεν ειχα βρει το καταλληλο tempo για τη φωνη μου! Υπαρχει λοιπον ενα ιδανικο tempo πανω στο οποιο μπορω να ραπαρω τους στιχους μου χωρις να "τρεχω" οταν ραπαρω να προλαβω το beat,αλλα και χωρις να πρεπει να τραβαω τα φωνηεντα και να τα σερνω για να τελειωσω τη φραση πανω στο μετρο.
Ετσι λοιπον πιστευω πως οταν βγαλω κατι σε δικο μου beat και ραπαρω σε beat που εχω φτιαξει εγω,θα ακουγεται πιο ωραια. Οχι τοσο απο αποψη beat,αλλα η ερμηνεια μου σαν rapper. Γιατι αμα λες κατι φυσιολογικα,με τη φυσιολογικη ροη που σου βγαινει,χωρις να πιεζεις τον εαυτο σου να τα λεει πιο γρηγορα η πιο αργα,πιστευω θα ακουγεται και καλυτερα σαν συνολο. :thumbup:

file simforoumiti.............einai kalo na mporoume na katanooume tous mousikous orous!mas voithaei gia tin ekseliksi mas!
afto pou perigrafeis den legete sinthesi!sinthesi legete otan exoume kapoious stixous kai prospathoume na vroume mia melodia pou tha tragoudisei i tha rapari mia foni!
afto pou perigrafeis me ta drums kai ta ypoloipa legete enorxistrosi!i enorxistrosi erxete meta tin sinthesi!
i enorxistrosi erxete na plaisiosi ousiastika tin sinthesi mas!einai i apoluti epistimi tis mousikis!
arxika prin ksekinisoume na enorxistronoume ena komati prepei na kseroume ti yfos theloume na dosoume,afto tha mas voithiseis na vroume to ti organa tha mpoun stin enorxistrosi mas!
afto einai ena mikro tipiko komati gia to ti einai enorxistrosi!

gia na mporesei kapoios na enorxistrosei artia prepei na exei polu geres vaseis mousikes kai theoritikes!
kai fusika polu megali empeiria pou kataktiete siga siga!!!

www.aoratos.org

tsflm_td – Παρ, 14 Ιουν 13, 16:12

SipnoΠέμπτη, 13 Ιουν. 2013, 10:33

tsflm_tdΤετάρτη, 12 Ιουν. 2013, 18:10
περα απο τις θεωρητικες γνωσεις, ειναι κ θεμα αισθητικης

ποιος θα φτιαξει καλυτερη παραγωγη; ενας 18ρης που ξερει πιανο κ αρχισε να ακουει hiphop περυσι
η ενας 28ρης που εκτος απο σαμπλερ δεν εχει αγγιξει τιποτα αλλο αλλα εχει ακουσει 1000+ δισκους


κ αυτο το λεω γιατι η ιδια η μεθοδολογια του χιπχοπ ειναι σαν κριτικη της υπαρχουσας αισθητικης και του οτι λογιζεται ως μουσικη. το ιδιο το χιπχοπ εχει να κανει με το να μετατρεπεις τους περιορισμους σου σε αισθητικη και τεχνη. πως να το πω: δεν εχω μουσικους η θεωρητικες γνωσεις; σαμπλαρω μουσικη αλλονων κ κανω κομματαρα, που ισως κ αυτος που εφτιαξε το αρχικο κομματι να μην κατανοει ακριβως γιατι εγω εκανα καλη μουσικη. για να το συνεχισω μεχρι τη 'λατρεια' των περιορισμων των παλιων σαμπλερ που αποτυπωνονται και στον ηχο κ στο στησιμο της παραγωγης, βλεπε χαμηλοτερα σαμπλρειτς, γκλιτσαρισματα, φλατερ κλπ..η τα 'αμετρα' ψηφιακα ντραμς που χοροπηδανε, κ τοσα αλλα πραγματα, που δεν μπορεις να τα μεταφρασεις σε παραγραφους στη θεωρια της μουσικης, ειναι μια καινουρια αισθητικη που την καταλαβαινεις κ τη διαμορφωνεις ακουγοντας κ φτιαχντοντας κ συμμετεχοντας στη φαση που λεγεται hiphop

ακομα κ παραγωγες με παραφωνο σε σχεση με τη λουπα μπασο μπορει να ειναι γαματες. κλασικο παραδειγμα που μουρχεται
http://www.youtube.com/watch?v=h2zgB93KANE

επισης πως εξηγεις στη θεωρια της μουσικης τα τσοπς, ποια θεωρουνται ευρηματικα κ ποια κλισεδιαρικα; το φλιπινγκ; κ ποσα αλλα

δεν διαφωνώ αλλά η γνώση μουσικής θεωρίας κάθε άλλο παρά άχρηστη είναι. στα περισσότερα σημεία που λες περί sampling συμφωνώ,
παρόλα αυτα εγώ προσπαθώ να δώσω μερικές βασικές γνώσεις στον αναγνώστη και από κει και πέρα ο καθένας επιλεγεί το δρόμο και την μεθοδολογια του

φυσικα κ δεν ειναι αχρηστη, καθε αλλο
απλα θεωρω οτι εγγενως το hiphop ειναι προσανατολισμενο αλλου, αν ειναι για hiphop Η κουβεντα βεβαια
αν ξερεις θεωρια της μουσικης αλλα δενε χεις αισθητικη κ δεν εχεις ακουσει δισκους, δεν μπορεις να κανεις καλο χιπχοπ
αν δεν ξερεις θεωρια της μουσικης αλλα εχεις αισθητικη, μπορεις να κανεις καλο χιπχοπ

οταν λεω 'να μην ξεεις θεωρια της μουσικης' εννοω προχωρημενα πραγματα, οχι να μην ξερει ο αλλος τι ειναι το μετρο τι ειναι το ταμπουρο η αν το μπασο ειναι σωστο. τοτε ειναι αμπαλος κ εχει πολυ δρομο ακομα μεχρι να αρχισει να σκεφτεται να κανει κ ο ιδιος μουσικη.


Αορατος – Σαβ, 15 Ιουν 13, 16:43

tsflm_tdΠαρασκευή, 14 Ιουν. 2013, 16:12

SipnoΠέμπτη, 13 Ιουν. 2013, 10:33

tsflm_tdΤετάρτη, 12 Ιουν. 2013, 18:10
περα απο τις θεωρητικες γνωσεις, ειναι κ θεμα αισθητικης

ποιος θα φτιαξει καλυτερη παραγωγη; ενας 18ρης που ξερει πιανο κ αρχισε να ακουει hiphop περυσι
η ενας 28ρης που εκτος απο σαμπλερ δεν εχει αγγιξει τιποτα αλλο αλλα εχει ακουσει 1000+ δισκους


κ αυτο το λεω γιατι η ιδια η μεθοδολογια του χιπχοπ ειναι σαν κριτικη της υπαρχουσας αισθητικης και του οτι λογιζεται ως μουσικη. το ιδιο το χιπχοπ εχει να κανει με το να μετατρεπεις τους περιορισμους σου σε αισθητικη και τεχνη. πως να το πω: δεν εχω μουσικους η θεωρητικες γνωσεις; σαμπλαρω μουσικη αλλονων κ κανω κομματαρα, που ισως κ αυτος που εφτιαξε το αρχικο κομματι να μην κατανοει ακριβως γιατι εγω εκανα καλη μουσικη. για να το συνεχισω μεχρι τη 'λατρεια' των περιορισμων των παλιων σαμπλερ που αποτυπωνονται και στον ηχο κ στο στησιμο της παραγωγης, βλεπε χαμηλοτερα σαμπλρειτς, γκλιτσαρισματα, φλατερ κλπ..η τα 'αμετρα' ψηφιακα ντραμς που χοροπηδανε, κ τοσα αλλα πραγματα, που δεν μπορεις να τα μεταφρασεις σε παραγραφους στη θεωρια της μουσικης, ειναι μια καινουρια αισθητικη που την καταλαβαινεις κ τη διαμορφωνεις ακουγοντας κ φτιαχντοντας κ συμμετεχοντας στη φαση που λεγεται hiphop

ακομα κ παραγωγες με παραφωνο σε σχεση με τη λουπα μπασο μπορει να ειναι γαματες. κλασικο παραδειγμα που μουρχεται
http://www.youtube.com/watch?v=h2zgB93KANE

επισης πως εξηγεις στη θεωρια της μουσικης τα τσοπς, ποια θεωρουνται ευρηματικα κ ποια κλισεδιαρικα; το φλιπινγκ; κ ποσα αλλα

δεν διαφωνώ αλλά η γνώση μουσικής θεωρίας κάθε άλλο παρά άχρηστη είναι. στα περισσότερα σημεία που λες περί sampling συμφωνώ,
παρόλα αυτα εγώ προσπαθώ να δώσω μερικές βασικές γνώσεις στον αναγνώστη και από κει και πέρα ο καθένας επιλεγεί το δρόμο και την μεθοδολογια του

φυσικα κ δεν ειναι αχρηστη, καθε αλλο
απλα θεωρω οτι εγγενως το hiphop ειναι προσανατολισμενο αλλου, αν ειναι για hiphop Η κουβεντα βεβαια
αν ξερεις θεωρια της μουσικης αλλα δενε χεις αισθητικη κ δεν εχεις ακουσει δισκους, δεν μπορεις να κανεις καλο χιπχοπ
αν δεν ξερεις θεωρια της μουσικης αλλα εχεις αισθητικη, μπορεις να κανεις καλο χιπχοπ

οταν λεω 'να μην ξεεις θεωρια της μουσικης' εννοω προχωρημενα πραγματα, οχι να μην ξερει ο αλλος τι ειναι το μετρο τι ειναι το ταμπουρο η αν το μπασο ειναι σωστο. τοτε ειναι αμπαλος κ εχει πολυ δρομο ακομα μεχρι να αρχισει να σκεφτεται να κανει κ ο ιδιος μουσικη.

file mou afto pou les den stekei!ksana skepsou to ligo......................
to hip hop einai ena eidos mousikis opos kai ta alla!apartizete akrivos apo ta idia theoritika pragmata opos ola ta styl mousikis!ektos ki an to theoreis ena efkolo eidos!!

se afto pou les me tin aisthitiki kai tis spoudes einai atopo,dioti pos ginete edo kai tosous aiones spoudagmenoi k aspoudastei na min exoun kataferei na grapsoun isaksia komatia i kai anotera?
den milao mono gia hip hop!gi auto eipa k pio pano ektos an theoreis to hip hop efkolo eidos mousikis!

ena afti den apokta aisthitiki kai oute eksaskite mono akougontas mousiki!!yparxoun eidikes askiseis kai eidika stadia eekseliksis!!

www.aoratos.org

Σελίδα: 1, 2, 3, 4, 5, 6