Μπορεί να είναι βολικό να γίνεται η ηχογράφηση με ακουστικά. Στη μείξη όμως οι προτεραιότητες είναι διαφορετικές.
Πολύς κόσμος καταφεύγει στη λύση των ακουστικών, κατά τη διάρκεια της μείξης και της επεξεργασίας. Αν όμως υπάρχουν στο χώρο ηχεία που μπορούν να θεωρηθούν αναφοράς τα ακουστικά είναι αδικαιολόγητη επιλογή.
1. Φορώντας ακουστικά απομονώνουμε τα αυτιά μας από το δωμάτιο στο οποίο βρισκόμαστε. Πολλές φορές, από το δωμάτιο στο οποίο ηχογραφήσαμε λίγο πριν ένα όργανο – ακόμα και στα μεγάλα studios κάποια φωνητικά, μπάσσα, κιθάρες κ.τ.λ, γράφονται στο control room. Απομονώνοντας λοιπόν τα αυτιά μας από το δωμάτιο, μεταφερόμαστε στον χώρο των ακουστικών. Ακόμα και η μικρή απόσταση ακουστικού και αυτιού αποτελεί χώρο, με το δικό του χαρακτήρα. Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι κάθε ζευγάρι και μάρκα/μοντέλο ακουστικών έχει το δικό του χαρακτήρα και απόδοση. Ανύπαρκτη λοιπόν η συνέπεια του υλικού της μείξης από σύστημα σε σύστημα. Αν ακολουθήσουμε την οδό αυτή, θα πρέπει μαζί με το cd να πουλάμε και ένα ζευγάρι ακουστικά σαν κι αυτά που κάναμε τη μείξη.
2. Ακόμα και τα ακριβότερα ακουστικά έχουν ελλείψεις στις μπάσες, χαμηλομεσαίες, ακόμα και μεσαίες περιοχές. Δεν μπορούμε, λοιπόν, να αποφασίσουμε για τις περιοχές αυτές με συνέπεια.Οι αντρικές φωνές, τα synths, ακούγονται ασταθή σε μια μίξη που έγινε στα ακουστικά, ενώ το μπάσσο και η μπότα συναντιούνται άτσαλα και πλαδαρά.
3. Η στερεοφωνική εικόνα που έχουμε με τα ακουστικά για τη μείξη, είναι ασαφής και παραπλανητική. Αν δεν ακούσουμε το υλικό μέσα σε ένα δωμάτιο, δεν μπορούμε να αντιληφθούμε το πραγματικό εύρος και να πάρουμε αποφάσεις για το panning. Στα ακουστικά το hard left panning ενός οργάνου είναι απόλυτα hard left. Στην πραγματικότητα τίποτα δεν ακούγεται μόνο hard left – και η πραγματικότητα είναι τα συστήματα και οι χώροι ακρόασης του κοινού και όχι του mixing engineer. Το κοινό αγοράζει το δίσκο, όχι η εταιρεία κατασκευής ακουστικών.
4. Με τα ακουστικά δεν μπορούμε να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις για τα εφέ που δημιουργούν την αίσθηση του χώρου (reverb, delay). Και αυτό γιατί σε αντίθεση με ένα και μοναδικό χώρο μίξης, τα ακουστικά διαθέτουν δύο χώρους ταυτόχρονα, έναν δεξιά και έναν αριστερά.Η μίξη σε δυο χώρους ταυτόχρονα είναι σαν ο μελλοντικός ακροατής να χρησιμοποιεί δυο όμοια συστήματα ταυτόχρονα, σε δυο διπλανά όμοια δωμάτια και να στέκεται στην ενδιάμεση πόρτα.
5. Τα ακουστικά δίνουν παραπλανητικές πληροφορίες για τις ψηλές περιοχές. Έτσι, κάνουμε λάθος επιλογές για το eq γυναικείων φωνών, την ένταση μιας lead κιθάρας και την παρουσία του ταμπούρου.
6. Μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας μιας μείξης οφείλεται στην καλή διευθέτηση των ψυχοακουστικών συχνοτήτων- πολύ χαμηλά και πολύ ψηλά. Τα ακουστικά, ακόμα και τα πιο ακριβά, δεν μπορούν να αποδώσουν με συνέπεια τις ψυχοακουστικές συχνότητες.
7. Το compression δεν μπορεί να ρυθμιστεί σωστά με τα ακουστικά, γιατί και πάλι δεν ακούμε τις περιοχές που χρειάζονται. Καταλήγουμε λοιπόν είτε στην υπερβολική χρήση compression-εμφανές στις μουσικές που εμπλέκονται djs που έχουν συνηθίσει τη χρήση ακουστικών- είτε πέφτουμε στην παγίδα να περνάμε όλη τη μείξη από κάποιον κομπρέσσορα, έτσι, “για να υπάρχει”. Τα πιο συνηθισμένα λάθη που γίνονται ρυθμίζοντας έναν κομπρέσσορα με τα ακουστικά, είναι στο threshold και στο response.
8. Η χρήση ακουστικών δυνατά, για ώρα, είναι ο σίγουρος δρόμος για την κώφωση. Είναι σαν να έχεις ένα ηχείο κολλημένο στο αυτί σου- και το μικρό μέγεθος των ακουστικών δεν σώζει την κατάσταση, ακριβώς λόγω της απόστασης.
9. Η μουσική είναι κοινωνική διαδικασία. Οι μουσικοί παίζουν σε ένα χώρο, στην πρόβα, στη συναυλία και στο studio. οι ακροατές μαζεύονται σε παρέες και ακούνε δίσκους. Το ραδιόφωνο εκπέμπει το κομμάτι σε εκατομμύρια ανθρώπους ταυτόχρονα. Είναι αφύσικο λοιπόν να μιξάρουμε κάτι στην απομόνωση των ακουστικών, χωρίς να μας συντροφεύει ούτε η ανάσα μας.
10. Την μουσική δεν την απολαμβάνουμε μόνο με τα αυτιά μας, αλλά με όλο το κορμί μας- το μπάσα κλωτσάνε το στομάχι, τα πρίμα γεμίζουν τον αέρα, νιώθουμε στο στήθος μας τα μεσαία. Μιξάροντας στα ακουστικά, δεν νιώθουμε τίποτα από όλα αυτά.
Πηγή
Σημείωση: Δεν βρήκα κάτι ανάλογο στο forum και, επειδή το έψαξα για προσωπικούς λόγους, το δημοσιεύω εδώ κάνοντας κάποιες διορθώσεις. Το θέμα είναι ανοιχτό για γνώμες.
vokakios.blogspot.com
dildosintherun.tumblr.com
rapkalogeros.blogspot.com