Πολύ καλά μικρόφωνα σε σχέση με την τιμή τους: Shure SM7B (Συχνοτική απόκριση: 50Hz-20kHz, Bass roll-off switch, Μid-boost switch, Αντίσταση εξόδου 150 Ω) και Neumann M 149 (Πυκνωτικό μικρόφωνο λάμπας με 11 πολικά διαγράμματα, Απόκριση συχνοτήτων 20Hz – 20KHz, Βάρος 730γρ, Διάμετρος 70 mm, Μήκος 201 mm, Μέγιστη Τάση Εξόδου 18dBu).
Οι φτηνότεροι ανταγωνιστές τους: Audio-Technica σειρά 40 και Rode NT1-A, NT2-A(Μεγάλη κάψα διαμέτρου 1 ίντσας, Τρεις επιλογές πολικών διαγραμμάτων (omni, cardioid, figure 8), Επιλογή H.P.F (flat, 40Hz, 80Hz), Τρεις επιλογές pad (0dB, 5dB, 10dB), Απόκριση συχνοτήτων 20Hz – 20KHz, Αντίσταση εξόδου 200 Ω, Βάρος 860γρ, Μήκος 20,9 εκ., Διάμετρος 5,5εκ.), NT2000, κλπ.
Γενικές πληροφορίες Όταν ηχογραφούμε μια τρομπέτα θέλουμε ένα μικρόφωνο καρδιοειδές μεγάλου διαφράγματος. Όταν όμως θέλουμε να ηχογραφήσουμε ένα κλαρινέτο χρησιμοποιούμε ένα δυναμικό mic μπροστά απ την καμπάνα και ένα πυκνωτικό υπερκαρδιοειδες πάνω απ τα κλειδιά και πάει λέγοντας... Δεδομένου ότι εδώ μέσα το μεγαλύτερο ποσοστό δεν διαθέτει πολλά λεφτά για τέτοια πράγματα, άρα όταν κάποιος θέλει να αγοράσει ένα mic θα πρέπει να ξέρει γιατί το θέλει. Όλα έχουν τα θετικά και τα αρνητικά τους. Αυτό που κάνει να ξεχωρίζει το ένα μικρόφωνο απ το άλλο είναι η ευαισθησία και η απόκριση συχνότητας. Όταν λοιπόν θέλουμε ένα μικρόφωνο γενικού περιεχομενου δηλαδή και για live και για ηχογράφηση στο σπίτι και για ζωντανά όργανα και για φωνές,προτείνουμε πυκνωτικό πουράκι καρδιοειδές, γιατί και κρατάμε την ευαισθησία και την απόκριση συχνότητας και δε μαζεύει άσχετους ηχους απ το πίσω μέρος αλλα ούτε από δεξιά ούτε και από αριστερά και έτσι ακόμα και στο live σε σχέση πάντα με τα ηχεία όταν στραφούν σωστά δεν "μικροφονιζουν". Και το πουράκι φυσικά το προτείνω για live hip hop όπου εκεί δεν έχεις ζωντανούς μουσικούς διότι εάν υπάρχουν ζωντανά όργανα και ακριβώς από πίσω μας έχουμε κάποιον που παίζει πχ βιολί είναι σίγουρο πως θα περάσει μέσα απ το mic μας και αυτό δεν το θέλουμε!!!! Φυσικά εκτος απ τα διάσημα πυκνωτικά και δυναμικά μικρόφωνα υπάρχουν και: τα μικρόφωνα ribbon τα μικρόφωνα άνθρακα και τα pzm που χρησιμοποιούνται ανάλογα με την κάθε περίσταση και φυσικά σπανιότερα απ τα πυκνωτικά και τα δυναμικά.
Τα μικρόφωνα κατατάσσονται σύνφωνα με το πολικό τους διάγραμμα και είναι τα εξής: Cardioid Supercardioid Hypercardioid Bidirectional Omnidirectional Shotgun. Τα 3 πρώτα χρησιμοποιούνται όπου απαιτείται κατευθυντικότητα και "απόρριψη" του φόντου, Τα "δικατευθυντικα" στο ραδιόφωνο μεταξύ 2 συνομιλητών ή και σε ηχογράφηση 2 τραγουδιστών κλπ. Τα "παντοκατεφθιντικα" σε περιπτώσεις ηχοληψίας σε studio όπου θέλουμε να ηχογραφήσουμε και το χόρο και τέλος, τα shotgun τα χρησιμοποιούμε στην tv και στο cinema
Συγκεκριμένα
ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ
Το δυναμικο μικροφωνο η moving coil ενεργοποιειται με την ακουστικη πιεση. Αποτελειται απο ενα πηνιο υψωμενο σε μια πολυ λεπτη μεμβρανη-διαφραγμα,το συνολο αναρτημενο γυρο απο ενα μαγνητη. Το σταθερο μαγνητικο πεδιο βγαινει απο την αδρανεια και επαγεται στο πηνιο(ρευμα) αναλογα με την κινηση του πηνιου,οπου η συχνοτητα του σηματος επισης αναλογη με ποσες φορες ανα δευτερολεπτο το πηνιο αλλαζει κατευθυνση γυρω απο την θεση ισορροπιας. Τετοια μικροφωνα ειναι omni-directional που πρεπει να εχουν ιδια ευαισθησια σια ηχητικα κυματα που προερχονται απο οποιδηποτε κατευθυνση οπως περιπου σαν μια σφαιρα. Τα δυναμικα μικροφωνα μπορουν να κατασκευαστουν και να δειχνουν προς μια διευθυνση και τοτε ονομαζονται cardioid η hypercardioid. Οπως μια καρδια δηλαδη σε μια τρισδιαστατη μορφη με πολικο διαγραμμα σαν μηλο.
ΠΥΚΝΩΤΙΚΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ
Το πυκνωτικο μικροφωνο ξεφευγει απο την ηλεκτρομαγνητικη αρχη των δυναμικων μικροφωνων. Η καψα η η κεφαλη αποτελειται απο δυο λεπτες πλακες που σχηματιζουν τους πολους ενος πυκνωτη που εχει την ικανοτητα να συσσωρευει ηλεκτρικα φορτια. Οι πλακες ειναι συνδεδεμενες σε συνεχες ρευμα που παρεχει μια ταση πολωσης, οταν τα ηλεκτρονια ελκονται απο την πλακα συνδεδεμενη απ' το θετικο. Εαν η ηχιτικη πιεση πιεζει την μεμβρανη προς τα μεσα,η θεση ισορροπιας του πυκνωτη και το μικρο ρευμα προς την αντιθετη σειρα με το ηλεκτροδιο,αλλαζουν ξαφνικα αναλογα με το ηχητικο κυμα. Στην μεγιστη καμψη της μεμβρανης η χωρητικοτητα μικραινει και οταν η μεμβρανη γυριζει προς την θεση ισορροπιας προς την αλλη κατευθυνση, η χωρητικοτητα μεγαλωνει. Στις συνθηκες εχοντας σταθερο μονο το ηλεκτρικο φορτιο,μονο η ταση που αποτελει το σημα,αλλαζει συνεχως. Με την πολωση τον δυο μεμβρανων με διαφορετικοι δυαδικοτητα σε σχεση με την σταθερη πλακα πετυχαινουμε ενα omnidirectional διαγραμμα. Εαν αλλαξουμε την ταση πολωσης μιας μεμβρανης και η αλλη μεινει σταθερη,σχηματιζεται ενα cardioid με της δυο μεμβρανες με διαφορετικες πολωσεις και η σταθερη πλακα στη γειωση,αποκτουμε ενα figure-of-eight πολικο διαγραμμα.
ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ RIBBON/ΤΑΙΝΙΑΣ H PRESSURE GRADIENT H VELOCITY
Τα μικροφωνα ribbon χρησιμοποιουν μια λεπτη μεταλλικη ταινια μονταρισμενη μεταξυ δυο πολων ενος μαγνητη. η διαφορα της πιεσης μπροστα και πισω απο την μεμβρανη αναλογη με την ταχυτητα των μοριων του αερα και παλι επαγει ενα ρευμα στο πηνιο. Επειδη η ταινια βρισκεται στο ηχητικο πεδιο με της δυο πλευρες,ο ηχος προς την πισω πλευρα ειναι με 180 μοιρες εκτος φασης με το μπροστινο. Ηχους αξονικους προς την ταινια παραγουν ισης πιεσης και αντιστροφα σηματα σε καθε πλευρα που αλληλοακυρωνονται. Ως αποτελεσμα χωρις επεμβαση το ribbon μικροφωνο εχει μια figure-of-eight pattern (of left). Εαν το πισω μερος της ταινιας,που δεχεται την προς πισω μερος ηχητικης ενεργειας,καλυπτεται και κατασκευαζονται (οπως το δυναμικο μικροφωνο) λαβυρινθος. Ως πολλαπλες ακουστικες αντιστασεις για να μεταβαλλεται η φαση,τοτε μπορουμε να εχουμε περα απο figure-of-eight και omnidirectional η cardioid πολικα διαγραμματα.
Αν θέλετε προσθέστε πληροφοριες ή άλλα καλα μικρόφωνα κυρίως για ηχογράφηση φωνητικών
Sf3d0 – Δευτέρα, 07 Μαρ. 2011, 14:50 τα Shure SM7 B και Neumann M-149 σε ποια κατηγορία τα κατατάσσουμε..?
to sm7 b einai dunamiko mic.kanei gia live ala perissotero kanei gia brodcast (kardioides) to neumann einai ena puknotiko me diplo diafragma kai kanei gia ixografisi se studio!!!
Sf3d0 – Δευτέρα, 07 Μαρ. 2011, 14:50 τα Shure SM7 B και Neumann M-149 σε ποια κατηγορία τα κατατάσσουμε..?
to sm7 b einai dunamiko mic.kanei gia live ala perissotero kanei gia brodcast (kardioides) to neumann einai ena puknotiko me diplo diafragma kai kanei gia ixografisi se studio!!!
Sf3d0 – Δευτέρα, 07 Μαρ. 2011, 14:50 τα Shure SM7 B και Neumann M-149 σε ποια κατηγορία τα κατατάσσουμε..?
to sm7 b einai dunamiko mic.kanei gia live ala perissotero kanei gia brodcast (kardioides) to neumann einai ena puknotiko me diplo diafragma kai kanei gia ixografisi se studio!!!
Sf3d0 – Δευτέρα, 07 Μαρ. 2011, 14:50 τα Shure SM7 B και Neumann M-149 σε ποια κατηγορία τα κατατάσσουμε..?
to sm7 b einai dunamiko mic.kanei gia live ala perissotero kanei gia brodcast (kardioides) to neumann einai ena puknotiko me diplo diafragma kai kanei gia ixografisi se studio!!!
einai safos anotero kai i diafora stin timi tous einai telios adiafori!!diafora 50-60 euro only!!!
tora gia ta aggressive vocals an eixa tin epilogi sto studio neuman tha evaza neuman an milame gia home studio tha proteina kapoia ap ta pourakia pou evala pio pano me diagramma kardioides. gia live ena shure dunamiko.
tha po kati pou isos kapoioi na to kseroun kai alloi oxi!! epeidi sta epithetika fonitika mporoun na vgoun pragmata sta ixeia pou isos den tha thelame gi auto kai xrisimopoioume dunamika. ta dunamika exoun (to xarisma) logo tis evesthisias kai tis xeiroteris apokrisis apo ena puknotiko mic.na krivoun pragmata. ean kai einai lathos i sigkrisi arxika logo tis diaforas to pos leitourgoun (arxi leitourgeias) ta dunamika kai ta puknotika mikrofona,ena mikrofono pio zigismeno me perisoteri evesthisia kai apokrisi sixnotitas vgazei ola ta ellatomata tou organou tis fonis k.l.p. sta ixeia mas!!!!